Thursday, June 2, 2011

Pesanan arwah....

otw ke tempat kerja pg tadi, sambil2 tu teringat apa yg dibualkan dengan hubby. ye ar bila dah bertukar2 citer, luah2 masalh segala, nasihat2 segala, aku wat kesimpulan, 1 kejahatan orang buat kat kita, orang hina kita ke, orang mencaci kita ke, lempar kita dengan kata2 yg tidak enak ke, jangan kita balas dengan perbuatan yang sama. Malah kita kena balas 10 atau berganda2 lagi kebaikan pada dia. betul kan?? Dulu masa ada arwah mak, selalu jugak luah2 masalah kat dia, dia pun selalu pesan buat lah baik dengan orang walaupun orang tu tak suka kita. Sebab bukan kita yg menilai keperibadian seseorang. tu semua urusan Yang Maha Kuasa, yg berhak menilai hamba-hambanya. Kita cuma manusia kerdil . manusia yg takkan lari dari  sebarang kesilapan. 

ingat lagi kata-kata arwah, kita ni dah lemah dah silap so jangan kita nak letakkan kesilapan dan kelemahan tu plak pada orang lain. asyik2 kita yang betol , orang yang salah. orang usik sikit melenting bagai nak rak..hihi.. aku la tu....malu plak pada diri sendiri bila teringat balik nasihat2 tu.. TQ pada arwah mak yg banyak ajar aku tentang kehidupan ni. syukur aku dapat mak yg selalu bg nasihat yg positif . supaya anak dia ni jd manusia yg baik, but anak dia ni je yg tak reti nak dengar nasihat...aku pun nak jadi mak yg baik pada anak aku... tp sebelum jd mak yg baik kena jd isteri , anak yg baik dulu kan?? i'll try mybest!!! 

 
lagi2 pic ni, dah la satu2 nye pic ni ada, lepas tu hilang lak..sib baik copy kt sini..

No comments: