Wednesday, July 28, 2010

bulan puasa dah nak dekat..

2, 3 menjak ni so bored sangat2 aku rasa. ish dah lama tak balik kampung. nak tunggu puasa ni kot baru balik. dolu2 time bujang hari first puasa sanggup cuti coz nak celebrate 1st day kat umah. time tu arwah mak masih ada la. erm seronok. macam2 mak buat. tapi kadang tu aku selalu ngelat. hehe almaklumlah aku ni pemalas sikit orangnya. lagi2 time nak gentel kuih. bab2 ni serah ke my sister. dia amat ler rajin. syoknya makan ramai2. tak kisah kena hidang 2 3 hidang yang penting time tu sangat meriah. puasa tahun ni dah jadi suri rumah. so kena rajin ler. dah pasang niat awal2 nak masak untuk berbuka n sahur. but time berbuka tu sure nak tapau jugak lauk kat pasar ramadhan tu. tapi kalau sahur tu confirm la kena masak. harap2 aku still larat nak uruskan sume tu. time ni dah nak masuk 8 bulan pregnant. mintak2 aku dapat puasa penuh.

antara kuih feveret aku time bulan pose is puding gula hangus. hubby pun suka benda ni.


so i kena la belajar cara2 camner nak hasilkan feveret kitorang ni. selalu gak tengok resipi dia but tak pernah nak cuba.

resipi puding gula hangus:

gula - 1 cwn gula pasir, sedikit air
puding :
1 tin susu cair
1/2 gula pasir
4 biji telur
2 sudu besar tepung kastard
sedikir esen vanilla

cara2:
pukul telur sampai kembang, then campur semua bahan tadi.
masukkan campuran ke dalam gula hangus n kukus.
senang jer.
~so untuk aku selamat mencoba~


No comments: