Friday, February 5, 2010

miss the 1 i love......

aku balik kampung..dah lama xbalik kampung. rindu sangat suasana dulu-dulu..Yang penuh dengan gelak ketawa, gurau senda..Entah kenapa 2, 3 hari ni asyik teringat kat kampung jer. Sampai rumah dah dengar riuh rendah suara orang bergurau senda..Syoknya.. Eh..mak pon ada..dah lama sangat tak jumpa mak ni..tanya khabar semua. Yelar melepaskan kerinduan yang dah lama terbendung ni. Borak-borak, gurau-gurau, cerita pengalaman mak. Cerita perkembangan aku kat mak. Khusyuk dengar mak cerita pasal mak. Aku cakap aku nak ikut mak, tapi mak tak benarkan, mak cakap sampai masa nanti baru boleh ikut, siap pesan buat baik-baik dulu kat sini, aku tanya seronok tak kat tempat mak, mak cakap seronok jugak, mak cerita lagi kat sane setiap ape yang mak buat silap mak kena rotan..aku tanya sakit tak..tak, mak jawab..haa aku angguk, macam faham jer, tap kenapa mak citer semua ni, takpe la dengar jer..aku tanya lama tak mak dok sane, mak cakap lama la..lama?? aku tak fahamla..tapi apa yang aku tau time borak2 seronok sangat.. Best sangat masa tu..sampai tertidor aku.. Sedar2 dah pukul 4.30 pagi..tengok suasana heningnya.. Pandang sebelah ..ehmm lena nya cik abang tidor..mana mak?????...astaghrfirullahAlAzziimm..aku mimpi rupanya jap td...sebab mak tak akan kembali sampai bila-bila pom...  tp org cakap org yg dah pegi kalo kite mimpikan dia, dia diam jer, tp kenapa aku faham je bila mimpikan mak tadi...takpe la tak kisah la pe2 pon, janji aku dapat jumpa mak walaupon dalam mimpi...semoga roh mak sentiasa dirahmati ALLAH, semoga mak sentiasa gembira kat sne..amiin..

No comments: